Om Selina Sisters

Selina Sisters är en e-handelsplats godkänd för F-skatt med momsregistreringsnummer SE559481521801. Den postala adressen är Kåserigatan 5, 422 42 Hisings Backa, Sverige (inte adressen för lagret). Om du vill kontakta oss, vänligen skicka ett e-postmeddelande till kundservice.selinasisters@gmail.com med din förfrågan och dina kontaktuppgifter, så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Beställning

När du har slutfört din beställning skickas en bekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla detaljer om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Om det finns något fel i orderbekräftelsen måste du omedelbart kontakta oss via e-post på kundservice.selinasisters@gmail.com. Det är kundens ansvar att ange rätt namn och adress för att leveransen ska kunna genomföras.

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-3 dagar inom Sverige. Beställningar som görs på helger skickas tidigast följande måndag. Den fasta fraktkostnaden inom Sverige är minst 49 SEK, eller mer om du väljer en annan frakt metod. Frakten är gratis för köp över 499 SEK. Om en retur sker som gör att det totala köpet faller under 499 SEK, kommer en fraktavgift på 59 SEK att debiteras. Beställningar skickas via PostNord, DHL eller Schenker, beroende på paketets storlek. Du kan inte välja frakt metod. Ditt paket kommer antingen att lämnas i din brevlåda eller hos en agent. När paketet anländer till agenten skickas en avisering via brev/e-post/SMS till det mobilnummer du angav vid betalningen, och paketet kommer att hållas på upphämtningsstället i 7 dagar från ankomsten.Vi fraktar även internationellt. Om det uppstår förseningar i leveransen (utan att vi har meddelat dig om en längre leveranstid) bör du kontakta oss på kundservice.selinasisters@gmail.com. Om en beställning inte hämtas ut kommer kunden att debiteras en avgift på 150 SEK. Kunden är ansvarig för att ange rätt leveransadress. Om leveransen returneras på grund av en felaktig adress eller om kundens namn inte finns på brevlådan och "c/o" inte anges, måste kunden betala en ny fraktkostnad för ett nytt leveransförsök.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar 25 % moms; för böcker inkluderar priserna 6 % moms. Webbshoppen har en valutakonverteringsfunktion. Detta är endast en uppskattning av priset i andra valutor. Den slutliga kostnaden är i SEK. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på grund av prisändringar från leverantörer, typografiska fel i prislistan och felaktigheter i priser på grund av felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Vid kortbetalning reserveras beloppet för varje beställning endast på kundens kort och debiteras först när beställningen är redo att skickas.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en ångerrätt på 14 dagar som gäller från den tidpunkt du har mottagit en produkt som du har beställt.

5.1 Utövande av Din Ångerrätt:
Du måste informera oss om att du önskar återkalla köpet. Detta gör du via retursidan här. När du har registrerat din retur får du en returetikett via e-post som du skriver ut och fäster på det paket du vill returnera. Du får även en QR-kod som du kan visa för postagenten, som då kan skriva ut returetiketten åt dig. Du kan läsa returinformation och villkor här (klicka på länken). Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast 14 dagar efter att du meddelat oss om din ångerrätt. Kostnaden för returfraht är alltid 49 SEK. Du ansvarar för leverans och frakt av produkterna vid retur, och produkterna bör därför skickas välpackade och i sin originalförpackning. När det gäller återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen i förhållande till det ursprungliga värdet av varan om den är använd eller skadad.

5.2 Ångerrätten Gäller Inte För:

  • Produkter som, av hälso- eller hygieniska skäl, har förseglats och där förseglingen har brutits av dig.
  • Produkter som kännetecknas av förseglade ljud- eller videoinspelningar och där förseglingen har brutits av dig.
  • Skräddarsydda produkter som har anpassats specifikt för dig eller har en tydlig personlig prägel enligt dina önskemål.
  • Tjänster som har slutförts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten inleds utan ångerrätt.
  • Varor som kan försämras snabbt, såsom livsmedel.
  • Enstaka exemplar av tidningar eller tidskrifter.
    För mer information om den lagstadgade ångerrätten, se här.

Klagomål och Reklamationer

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten är skadad eller felaktigt levererad vid ankomsten, åtar vi oss, i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning, att åtgärda felet utan kostnad. Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Returen måste alltid göras med den returetikett du får från oss genom att skicka e-post till kundservice.selinasisters@gmail.com. För andra returer förbehåller vi oss rätten att inte återbetala returkostnaden. Klagomål bör göras omedelbart efter att felet har upptäckts.

6.1 Vad Göra Vid Klagomål:
Eventuella fel och defekter måste alltid rapporteras via en returförfrågan där du anger din e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returkostnaden för godkända klagomål. Vi förbehåller oss rätten att avslå ett klagomål om det visar sig att varan inte är defekt i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning. För klagomål följer vi riktlinjerna från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi tar inget ansvar för förseningar/fel på grund av omständigheter som ligger utanför företagets kontroll (Force Majeure). Sådana omständigheter kan inkludera arbetskonflikter, brand, krig, myndighetsbeslut, minskade eller uteblivna leveranser från leverantörer. Vidare tar vi inget ansvar för eventuella förändringar av produkter/produktfunktioner som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi förbehåller oss rätten till typografiska fel på denna webbplats samt försäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återspeglar den exakta utseendet av produkterna då det kan finnas en viss färgskillnad beroende på skärm, foto kvalitet och upplösning. Vi försöker alltid vårt bästa för att visa produkterna så exakt som möjligt.

Cookieinformation

Enligt lagen om elektronisk information måste besökare på en webbplats informeras om att cookies används för integritetsändamål. Information i cookien kan användas för att spåra en användares surfande. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det är möjligt att ställa in din webbläsare att automatiskt avvisa cookies. Mer information kan hittas på Post- och telestyrelsens webbplats.

Personuppgifter

Genom att handla hos Selina Sisters accepterar du vår dataskyddspolicy och vår hantering av dina personuppgifter. Vi värdesätter din personliga integritet och samlar inte in mer information än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer aldrig eller vidarebefordrar din information till tredje part utan laglig grund. Selina Sisters är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du har lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att hantera din beställning och i de fall där du har begärt nyhetsbrev eller kampanjer – för att anpassa marknadsföringen till dina individuella behov. Nedan följer en sammanfattning av hur vi, i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR), lagrar och behandlar dina data.

10.1 Vad är en Personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka Data Lagrar Vi?
För att hantera din beställning och svara på frågor relaterade till din beställning (kundservice), lagrar vi ditt förnamn och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Dina data lagras så länge vi har en laglig grund för att behandla dina data, till exempel för att uppfylla avtalet mellan oss eller för att följa en laglig skyldighet enligt till exempel Bokföringslagen.

10.3 Laglig Grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att uppfylla avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande kommunikation genomförs med ditt samtycke.

10.4 Vilka Data Dela Vi och För Vilka Syften?
10.4.1 Betalningsleverantör
Vid ett köp delas information med vår betalningsleverantör. Informationen som lagras inkluderar förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Om du väljer att betala via faktura kommer ditt personnummer också att sparas hos betalningsleverantören. Denna information sparas för att genomföra köpet och skydda parterna mot bedrägeri. De betalningsleverantörer vi använder är: Kreditkort (VISA), Swish och Klarna.

10.4.2 Fraktbolag
För att leverera dina beställningar och fullgöra vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Informationen som delas med fraktbolaget inkluderar förnamn, efternamn och leveransadress. Din e-postadress och/eller mobilnummer kan också delas med fraktbolaget för aviseringar. De fraktbolag vi samarbetar med är: PostNord 

10.4.3 Nyhetsbrev
Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas ditt förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden för marknadsföringsändamål. Vi använder MailerLite för att skicka nyhetsbrev.

10.5 Dina Rättigheter
Som kund har du rättigheter enligt GDPR:

  • Du har rätt att få tillgång till de personuppgifter vi lagrar om dig och att begära att eventuella felaktiga uppgifter rättas.
  • Du kan begära att dina uppgifter raderas, till exempel om du återkallar ditt samtycke till behandlingen.
  • Du kan begära att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter.
  • Du kan begära att dina uppgifter överförs till ett annat företag (dataportabilitet).
  • Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring genom att avregistrera dig via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta oss på kundservice.selinasisters@gmail.com.

10.6 Hur Skyddar Vi Dina Data
Vi tar dataskydd på allvar. Dina personuppgifter lagras säkert och vi har implementerat lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda mot obehörig åtkomst, offentliggörande eller förstöring av dina uppgifter.

Ändringar av Villkor

Selina Sisters förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor. Den senaste versionen publiceras alltid på webbplatsen. Därför rekommenderar vi att du regelbundet granskar dessa villkor.

Tvistlösning

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens beslut och konsumentskyddslagstiftning. Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa, kan du som konsument kontakta Allmänna reklamationsnämnden för hjälp. Du kan också kontakta konsumentverket i ditt land. Allmänna reklamationsnämnden kan medla i tvister mellan konsumenten och säljaren.